e-POWER | ||
---|---|---|
Hvordan fungerer motorene? |
En bensinmotor støttes av et batteri under akselerasjon og vanlig kjøring | En kombinasjon hvor bensinmotoren lader batteriet og en elmotor driver forhjulene direkte |
Hva driver hjulene? | Bensinmotor |
Elmotor |
Hvordan lades batteriet? | Lades mens du kjører gjennom regenerativ bremsing | Lades av en forbrenningsmotor mens du kjører, og regenerativ bremsing |
Trenger bilen bensin? | Ja |
Ja |
Hvordan er kjøreopplevelsen? | Dreiemomenthjelp med responsiv akselerasjon | Øyeblikkelig dreiemoment og en nesten lydløs kjøretur lik den man kjenner fra en 100 % elbil |
CO2-utslipp | Reduserte utslipp: Lavere eksosrørutslipp sammenliknet med en tilsvarende motor med tradisjonell bensinmotor [1] |
Minimale utslipp: Lavere eksosrørutslipp sammenliknet med en tilsvarende modell med Mild Hybrid [2 & 3] |
Hvor lenge kan du kjøre elektrisk? | 0 % | 100 % |
Motorspesifikasjoner
MOTOR
MILD HYBRID MHEV 6M/T |
MILD HYBRID MHEV Xtronic 2WD |
MILD HYBRID MHEV Xtronic 4WD |
e-POWER | |
---|---|---|---|---|
KONTROLLSYSTEM FOR FORDAMPNINGSUTSLIPP/UTSLIPPSNIVÅ | Euro6d full | Euro6d full | Euro6d full | Euro6d full |
ANTALL SYLINDRE, KONFIGURASJON | 4 på rekke | 4 på rekke | 4 på rekke | 3 på rekke |
VENTILER PER SYLINDER | 4 | 4 | 4 | 4 |
OVERLADING | Turbo | Turbo | Turbo | Turbo |
MOTORSTØRRELSE, CM³ | 1 332 | 1 332 | 1 332 |
1 497 |
KOMPRESJONSFORHOLD | 10,5 ± 1 | 10,5 ± 1 |
10,5 ± 1 | variabel kompresjon fra 8:1 til 14:1 |
KOMBINERT EFFEKT, KW(HK) | 103 (140) | 116 (158) | 116 (158) | 140 (190) |
MAKS. DREIEMOMENT, NM @ OMDR. | 240 | 270 | 270 | 330 |
DRIVSTOFFTYPE | Bensin | Bensin | Bensin | Bensin |
DRIVSTOFFORSYNING | Direkteinnsprøytning |
Direkteinnsprøytning |
Direkteinnsprøytning |
Direkteinnsprøytning |
DRIVLINJER
YTELSE/FORBRUK
[1] Basert på WLTP-tall, sammenlignet med tilsvarende modell med forbrenningsmotor. De faktiske kjøreresultatene kan variere, avhengig av flere faktorer, som for eksempel valgfritt utstyr, batteritilstand, klimakontroll, vedlikehold, kjøreatferd og ikke-tekniske faktorer som værforhold, faktisk kjørerute osv.
[2] Basert på interne testdata og i påvente av testprosedyre. De faktiske kjøreresultatene kan variere, avhengig av flere faktorer, som for eksempel valgfritt ekstrautstyr, batteritilstand, bruk av klimaanlegg, vedlikehold, kjøreatferd og ikke-tekniske faktorer som værforhold, faktisk kjørerute osv.
[3] Beskrivelser av hybrid elbil bruker sammenligning mot den tilsvarende forbrenningsmotormodellen. WLTP-tall vist er for sammenligningsformål. De faktiske kjøreresultatene kan variere, avhengig av faktorer inkludert startladingen på batteriet, biltilbehør montert etter registrering, værforhold, kjørestiler og last.
Bilder og beskrivelser vist er for veiledningsformål. I noen tilfeller kan bildene vise ikke-norske spesifikasjonsbiler og representerer derfor ikke en spesifikk type, modell eller et tilbud. Funksjonene som vises er kanskje ikke tilgjengelige, kanskje ikke tilgjengelige som standard, eller er kun tilgjengelige som ekstrautstyr
(mot en ekstra kostnad).