Takata kollisjonspute – tilbakekalling
Takata kollisjonspute: hva er problemet?
Takata, som leverer kollisjonsputer til Nissan-modellene oppgitt nedenfor, har varslet Nissan om at det kan oppstå feil på kollisjonsputene over tid.
Ved en ulykke kan kollisjonsputene blåse seg opp med en slik kraft at deler av puten kan briste og eventuelt skyte metalldeler inn i kupéen.
Metalldelene kan i slike tilfeller forårsake alvorlige skader på deg og/eller passasjerene dine.
Hva må du gjøre?
Ta kontakt. Ikke vent. Hvis du ikke har fått bilen reparert allerede, må du ta kontakt med Nissan og oppgi chassisnummeret for å kontrollere om bilen din er berørt. En liste over hvilke biler som er berørt og produksjonsperiodene tilbakekallingen gjelder for er oppgitt nedenfor.
Produksjon fra | Produksjon til | |
---|---|---|
Nissan Almera |
22.05.2001 |
25.12.2008 |
Nissan Tiida | 13.11.2007 | 01.08.2014 |
Nissan Almera Tino | 22.08.2001 | 21.11.2005 |
Nissan Teana | 05.04.2004 | 01.11.2007 |
Nissan Maxima QX | 03.07.2000 | 11.06.2003 |
Nissan X-Trail | 02.07.2001 | 28.11.2008 |
Nissan Navara | 24.04.2001 | 25.12.2003 |
Nissan Patrol | 19.02.2001 | 24.12.2008 |
Nissan Terrano | 06.01.2003 | 28.11.2006 |
Nissan Pathfinder | 19.07.2001 | 09.07.2004 |
Nissan Note |
30.08.2005 | 19.07.2013 |
Hva gjør Nissan for å hjelpe kunder som er berørt av tilbakekallingen?
I overensstemmelse med Nissans standard retningslinjer for tilbakekallinger vil vi:
- kontakte alle kunder som vi har oppdatert kontaktinformasjon på
- vi ber deg om å kontakte din nærmeste Nissan-forhandler for å få gratis reparasjon av bilen
Hvordan kontakter du Nissan for å kontrollere om bilen din er berørt eller hvis du har spørsmål om denne tilbakekallingen?
Ring 66 98 39 27
Har du spørsmål? Vil du snakke med oss om tilbakekallingen?
Bare ring oss – vi står klar til å hjelpe deg.
Send oss en e-post
Send oss gjerne en e-post hvis du trenger mer informasjon. Vi står klare til å hjelpe deg.