Kvinne som ser på telefonen sin mens hun bruker Nissan Connect Services appen til Nissan med LEAF i bakgrunn

NISSANCONNECT SERVICES-APP

Lar deg enkelt koble sammen bilen med mobilen din.

Lar deg enkelt koble sammen bilen med mobilen din.

Lar deg enkelt koble sammen bilen med mobilen din.

NissanConnect Services-appen gir deg ekstern tilgang til sikkerhetsfunksjoner, praktiske funksjoner og informasjon om bilen, samt lar deg stille inn personlige varsler.

NissanConnect Services-appen gir deg ekstern tilgang til sikkerhetsfunksjoner, praktiske funksjoner og informasjon om bilen, samt lar deg stille inn personlige varsler.

NissanConnect Services-appen gir deg ekstern tilgang til sikkerhetsfunksjoner, praktiske funksjoner og informasjon om bilen, samt lar deg stille inn personlige varsler.

anchor

Tjenester for fjernbetjening

 

Du har full tilkobling til bilen din, og støtter kjøring, navigasjon, komfort og sikkerhet. Bilen din er alltid tilkoblet og det er du også.

BILLOKALISERING

Husker du ikke hvor du parkerte bilen? Appen din gjør det. Alt du trenger å gjøre er å åpne NissanConnect Services på mobilen din og klikke på «Naviger til bilen» under kartikonet.

FJERNBETJENING AV BILHORN OG LYS

En annen måte å finne bilen din på er å aktivere bilhornet og lysene på avstand. Bilhornet vil avgi lyd og lysene blinker kort. Du kan også kun blinke med lysene hvis hensynsfullhet kreves.

FJERNBETJENING AV DØRER

Har du glemt å låse din Nissan eller ta med deg nøklene? Bare lås bilen opp eller igjen fra appen med den firesifrede PIN-koden du selv angir.

EKSTERN KLIMAKONTROLL

Glad i komfort? Dette er funksjonen for deg. Du kan varme opp eller kjøle ned din Nissan før du setter deg inn i den med den eksterne klimakontrollen. (kun elbiler)

Smarte varslinger

 

Funksjonen "smarte varslinger" er varsler du kan tilpasse selv. Her kan du for eksempel be om varsler som sier noe om hvordan, hvor og når bilen brukes. Les mer om dette under.

HASTIGHETSVARSLING

Når du låner din Nissan til noen andre, kan du stille inn en fartsgrense og motta varsler når de overskrider den.

PORTFORBUD

Vil du ikke at bilen skal kjøres etter et bestemt tidspunkt? Bare oppgi til hvilke tider bilen kan brukes i appen og den vil hjelpe deg med å overholde dem.

OMRÅDEVARSLING

Du kan angi en geografisk grense rundt et hvilket som helst område fra appen og motta et varsel når bilen beveger seg inn eller ut av området.

Bilens helsestatus

 

NissanConnect Services-appen gir deg en fin oversikt over hvordan det står til med viktige bilfunksjoner slik som dekktrykk, bremsesystem og kollisjonsputer med mer. Du finner dette under "Bilhelse" i appen. Les mer om dette under.

DEKKTRYKK

Sjekk dekktrykket i appen når som helst, slik at du kan planlegge fylling av luft i dekkene ved behov.

OLJETRYKK

Du mottar et varsel direkte på mobilen din dersom bilen har lavt oljetrykk.

KOLLISJONSPUTESTATUS

Det er alltid godt å vite hvilken tilstand kollisjonsputene er i før du drar. Hvis det er en feil på kollisjonsputene, vil appen varsle deg.

Kjørehistorikk og -analyse

 

Appen kan også gi deg oversikt over antall turer og avstanden du har kjørt, samt tiden du har brukt på turene. Hvis du kjører en elbil, forteller den deg til og med hvor mye CO2-utslipp du har spart.

Hjelp og brukerstøtte

 

Med NissanConnect Services-appen er det bare å ta kontakt med Nissan hvis du trenger hjelp. Få svar på vanlige spørsmål eller ta direkte kontakt med vårt kundeserviceteam.

Kun elbiler

Ekstern batteristyring

 

Kjører du elbil kan du ved hjelp av appen sjekke batteristatus, lade batteriet eksternt og finne ladere i nærheten slik at du kan få det beste ut av elbilopplevelsen.

APP-TJENESTER FOR: LEAF | QASHQAI | X-TRAIL | TOWNSTAR | PRIMASTAR | NAVARA | JUKE

 

  Standardfunksjoner (1)

3-års tilbud (2)

Avgift tilkommer (3)

Kjørehistorikk og -analyse(***)
   
Nissan Assistance(***)    
Bilens status(*)    
Ekstern batteristyring (kun tilgjengelig på elbiler)
   
Kart & Sanntidstrafikk(***)    
Smart varsling(*)
   
Tjenester for fjernbetjening(****)
   
Wi-Fi i bilen(*)(**)    

(1) Tjenester som inngår som en del av et introduksjonstilbud er gratis for en tidsbegrenset periode avhengig av tilgjengelighet, bilmodell og utstyrsversjon. Vennligst sjekk i NissanConnect Services appen for flere detaljer.

(2) Servicer er tilgjengelig uten kostnad for en periode av 3 år, deretter tilgjengelig mot en kostnad avhengig av bilmodell, årsmodell og utstyrsversjon. Vennligst sjekk i NissanConnect Services appen for flere detaljer.

(3) Betalt service er tilgjengelig som abonnement, avhengig av bilmodell, årsmodell og utstyrsversjon. Vennligst sjekk i NissanConnect Services appen for flere detaljer.

(*) ikke tilgjengelig for LEAF modellår 2019 / Navara / Townstar / Primastar

(**) Bruk av “In-Car Wi-FI” er mulig via en integrert trådløs internett-tilkobling. Datapakker kan kjøpes hos vår roaming partner [Orange, operert av Telenor i Norge] og i henhold til deres betingelser og vilkår. “In-Car Wi-Fi” er tilgjengelig som abonnement med varierende datamengder. For ytterligere informasjon ber vi deg om å kontakte din nærmeste Nissan-forhandler.

(***) Merk at tjenesten NissanConnect Services- tjenesten "Kjørehistorikk- og analyse" ikke er tilgjengelig for alle bilmodeller. Merk også at NissanConnect Services er kun tilgjengelig for Primastar-versjoner med infotainmentskjerm som inkluderer navigasjon.

(****)Townstar: kun fjernkontroll & planlegging. Ikke tilgjengelig for Primastar. Navara: Ikke dørlås/lås opp. LEAF: MY19 har ikke temperatur innstilling. Ikke dørlås/lås opp.

APP-TJENESTER FOR ARIYA

 

  Standardfunksjoner (1) 12 måneders tilbud (2)

Avgift tilkommer (3)

Kjørehistorikk og -analyse
   
Nissan Assistance    
Bilens status
   
Kart & Sanntidstrafikk    
Smart varsling
   
Tjenester for fjernbetjening
   
Ruteplanlegger    
Ekstern batteristyring
   
Wi-Fi i bilen(*)
   

(1) For ytterligere detaljer om tjenestenes varighet, vennligst se NissanConnect-appen.

(2) ARIYA lanseringstilbud.

(3) Betalt service er tilgjengelig som abonnement, avhengig av bilmodell, årsmodell og utstyrsversjon. Vennligst sjekk i NissanConnect Services appen for flere detaljer.

(*) Bruk av “In-Car Wi-FI” er mulig via en integrert trådløs internett-tilkobling. Datapakker kan kjøpes hos vår roaming partner [Orange, operert av Telenor i Norge] og i henhold til deres  betingelser og vilkår. “In-Car Wi-Fi” er tilgjengelig som abonnement med varierende datamengder. For ytterligere informasjon ber vi deg om å kontakte din lokale Nissan-forhandler.

 

I fremtiden vil du via Nissan Store kunne administrere de ulike tjenestene i NissanConnect Services-appen din. Her får du en samlet oversikt over alle tjenestene, starte eller avslutte abonnementet ditt, bestemme hvilke tjenestene du ønsker å abonnere på samt se hvilke som er aktivert eller ikke.


ARIYA

QASHQAI

X-TRAIL

NAVARA

TOWNSTAR

LEAF

PRIMASTAR


Slik konfigurerer du NissanConnect Services

For å gjøre hver kjøretur smartere har vi utviklet en tilkoblet app som lar deg interagere med bilen din. Finn ut hvordan du konfigurerer NissanConnect Services og får mest mulig ut av de tilkoblede tjenestene.

Slik konfigurerer du NissanConnect Services

NissanConnect Services og Qashqai med integrerte Google-tjenester

NissanConnect Services og Qashqai med integrerte Google-tjenester

NissanConnect Services og Qashqai med integrerte Google-tjenester

Husker dine personlige innstillinger

Vær smart og la bilen huske dine persontilpassede innstillinger fra forrige kjøretur. Da slipper du nemlig å bruke tid på dette hver gang du setter deg inn i bilen. Nye Qashqai kan altså gjenkjenne deg og preferansene dine inkludert språk, radiostasjon, reiseinnstillinger og -historikk, app-pålogging og andre persontilpassede innstillinger (for opptil seks ulike førere). Enklere blir det ikke!

Integrert Google​​

Google Maps, Google Assistent og Google Play Store er alle integrert i infotainmentsystemet for en enhetlig og tilkoblet opplevelse.

Sjekk bilens status

Ved hjelp av NissanConnect Services-appen kan du til en hver tid holde deg oppdatert og informert om bilens helsestatus slik som: dekk- og oljetrykk, bremser, kollisjonsputer samt kjørehistorikk med mer.

Ofte stilte spørsmål | NissanConnect Services

Ofte stilte spørsmål | NissanConnect Services

Ofte stilte spørsmål | NissanConnect Services

Svar på alle spørsmål du har

Svar på alle spørsmål du har

Svar på alle spørsmål du har

HVILKE MOBILER ER KOMPATIBLE MED NISSANCONNECT SERVICES-APPEN?

HVILKE BILMODELLER ER KOMPATIBLE MED NISSANCONNECT SERVICES-APPEN?

ER NISSANCONNECT SERVICES GRATIS?

I HVILKE LAND KAN JEG BRUKE NISSANCONNECT SERVICES?

PERSONOPPLYSNINGENE MINE TRYGT OG I HVOR LANG TID?

Bilmodeller kompatible med NissanConnect Services-appen.

Hvilke funksjoner og tjenester som er tilgjengelige i NissanConnect Services-appen er avhengig av utstyrsversjon, bilmodell og modellår da det er forskjell på hvilke funksjoner og tjenester som leveres enten som standard eller som tilvalg (mot et pristillegg).

[1] For å bruke NissanConnect Services trenger du en smarttelefon med et kompatibelt iOS- eller Android-operativsystem og et SIM-kort med tilgang til mobildata fra en mobilleverandør. Alle tjenester er avhengig av tilgang til mobilnettet. Tjenester er tilgjengelige avhengig av land, modell, klasse og tjenesteperiode. Enkelte tjenester vil være underlagt et gebyr for abonnementsperioden som angitt i NissanConnect Services-appen. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til NissanConnect Services-appen, Nissan.no, din lokale Nissan-forhandler eller kontakt vårt kundesenter på 66 98 39 27.

[2] Google Assistent og enkelte andre Google-relaterte funksjoner er ikke tilgjengelige på alle språk eller i alle land. Google, Android, Android Auto, Google Maps og andre merker er varemerker som tilhører Google LLC.