Alle spørsmålene og svarene nedenfor er relatert til tilkoblede tjenester gjennom Infotainment-systemet NissanConnect og NissanConnect Services-appen.
Konto
Registrering og opprettelse av konto
Hvordan oppretter jeg en brukerkonto via NissanConnect Services-appen?
Du kan opprette en brukerkonto direkte i NissanConnect-appen.
Last ned appen fra App Store eller Google Play Store. Du får veiledning gjennom prosessen med å opprette en konto.
Hva kan jeg gjøre hvis jeg ikke kan opprette en brukerkonto?
Følg sjekklisten nedenfor hvis du får problemer under registreringen:
- Har du allerede opprettet en brukerkonto for NissanConnect Services? I så fall kan du ikke registrere deg på nytt med samme e-postadresse. Bare klikk på "Glemt passordet?" for å få et nytt passord og logg deg inn igjen.
- Er e-postadressen riktig skrevet? (Kontroller at den ikke inneholder mellomrom eller mangler noen bokstaver.)
- Er alle feltene fylt ut?
- Er passordet ditt riktig?
Hvis du fremdeles opplever problemer, kan det være fordi bilen er registrert på en tidligere bruker. Ta kontakt med Nissan Kundeservice for å få hjelp til å løse dette.
Hvorfor godtas ikke bilens identifikasjonsnummer (VIN)?
Kontroller først at bilen er kompatibel med denne appen via nettstedet.
Kontrollér at det er store bokstaver i VIN-nummeret du har oppgitt og at tegnet «0» (tallet) ikke er brukt i stedet for «O» (bokstaven) eller omvendt.
Kontroller også at det ikke er brukt mellomrom eller symboler, fordi systemet ikke gjenkjenner dette.
Hvor får jeg hjelp/informasjon om hvordan jeg bruker NissanConnect Services?
Mer informasjon om tilkoblede tjenester får du her:
- Hurtigveiledningen som skal ha fulgt med bilen din.
- Se følgende nettsted for generell informasjon om NissanConnect Services.
Hvordan aktiverer jeg tjenester?
For å aktivere tjenestene dine, må du pare bilen din med mobilappen NissanConnect Services.
- Start med å installere NissanConnect Services-appen på smarttelefonen din. Deretter må du registrere deg for å opprette en konto.
- Du vil bli bedt om å skrive inn bilens identifikasjonsnummer (VIN-nummer).
Etter at du har lagt inn VIN-nummeret, må du slå på Infotainment-systemet og velge følgende fra hjemmesiden på skjermen:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informasjonskanaler>
- Kontoinformasjon >
- Bilens paringskode.
Oppgi denne koden i mobilappen. Så snart du har gjort dette, er du ferdig.
Jeg har ikke mottatt bekreftelse på e-post. Hva gjør jeg?
Du skal motta bekreftelsen på e-post noen få minutter etter at du har opprettet en konto.
Kontroller at e-postadressen er skrevet riktig.
Hvis du ikke finner e-posten i innboksen din, må du sjekke de andre mappene dine (f.eks. søppelposten).
Hvis dette ikke hjelper, må du ta kontakt med Nissan Kundeservice på +47 66 98 39 27 eller følge denne koblingen for å sende inn en forespørsel på nett eller chatte med oss.
Hva skal jeg gjøre hvis registreringsprosessen ikke fungerer?
Følg denne nyttige sjekklisten hvis du får problemer under registreringen.
- Er det allerede opprettet en brukerkonto for NissanConnect? I så fall kan du ikke registrere deg på nytt med samme e-postadresse. Bare klikk på "Glemt passordet?" for å få et nytt passord og logg deg inn igjen.
- Er e-postadressen riktig skrevet? Kontroller at det ikke er noen mellomrom, og sjekk store og små bokstaver.
- Er alle feltene fylt ut?
- Er passordet ditt riktig?
Hvis dette ikke hjelper, må du ta kontakt med Nissan Kundeservice på 66 98 39 27 eller følge denne koblingen for å sende inn en forespørsel på nett eller chatte med oss "kobling til kontaktskjema på nettstedet".
Må jeg være i bilen for å aktivere disse tjenestene?
Ja, du må være i bilen for å fullføre paringsprosessen.
Hvor finner jeg paringskoden?
Du finner "paringskoden" ved å slå på Infotainment-systemet og velge følgende fra hjemmesiden på skjermen:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informasjonskanaler>
- Kontoinformasjon >
- Bilens paringskode.
Hvis du ikke kan se mappen for «Kontoinformasjon» på skjermen i bilen, må du klikke på «Oppdater kanallisten».
Følg denne fremgangsmåten i navigasjonssystemet ditt for å gjøre dette: {{Innstillinger> NissanConnect Services > Innstillinger for informasjonskanal > Rediger kanalliste > Oppdater kanalliste > Ja.}} Du skal nå kunne se din {{paringskode}} etter at du har gått tilbake til kontoinformasjonen.
Paringskoden vises ikke. Hva kan jeg gjøre?
Kontroller at du har fulgt oppsettprosessen som beskrevet og at bilen har god nettverksdekning.
Hvis du ikke kan se mappen for "Kontoinformasjon" på skjermen i bilen, må du "oppdatere kanallisten".
Følg denne fremgangsmåten i navigasjonssystemet ditt for å gjøre dette:
- Innstillinger >
- NissanConnect Services >
- Informasjonskanal>
- Rediger kanalliste >
- Oppdater kanalliste >
- Ja.
Du skal nå kunne se"paringskoden" .
Kan jeg opprette en brukerkonto ved bruk av underholdningssystemet mitt?
Nei, du kan ikke opprette en brukerkonto ved bruk av underholdningssystemet ditt.
Jeg får stadig en feilmelding når jeg prøver å registrere meg. Hvorfor?
Det kan være flere grunner til dette, bl.a. kan bilen være registrert på en annen konto. E-postadressen din kan allerede være registrert. Det kan også hende at passordet ikke tilfredsstiller kravene.
Hvis du trenger hjelp, ta kontakt med Nissan Kundeservice på +47 66 98 39 27 eller følge denne linken for å sende inn en forespørsel på nett eller chatte med oss.
Hvor lang tid skal registreringsprosessen ta?
Registrerings- og paringsprosessen skal ta maksimalt 15 minutter.
Det kan ta opptil 24 timer før alle tjenestene dine er aktivert. Sørg for at bilen er i et område med god nettverksdekning og at du oppdaterer appen din.
Du kan også foreta en tvungen avslutning av appen og deretter åpne den igjen.
Etter 24 timer kan du sjekke Profil > Bildata – under Status skal det stå "Aktivert".
Hvis noen av tjenestene ikke er aktivert, ta kontakt med Nissan Kundeservice.
Må jeg koble meg til Bluetooth for å registrere bilen?
Du må ikke koble deg til Bluetooth for å registrere bilen.
For å registrere og pare bilen må følgende være oppfylt:
- smarttelefonen din må være koblet til et mobilnettverk med et sterkt signal.
- du må være i bilen og sørge for at bilen er i et område med et sterkt signal.
Hva gjør jeg hvis jeg ikke mottar en bekreftelse på e-post?
Du skal motta bekreftelsen på e-post noen få minutter etter at du har opprettet en konto.
Kontroller at e-postadressen er skrevet riktig.
Hvis du ikke finner e-posten i innboksen din, må du sjekke de andre mappene dine (f.eks. søppelposten).
Hvis dette ikke hjelper, må du ta kontakt med Nissan Kundeservice på +47 66 98 39 27 eller følge denne koblingen for å sende inn en forespørsel på nett eller chatte med oss.
Kan jeg logge meg inn i appen med påloggingsinformasjonen til You+Nissan?
You+Nissan-kontoen er ikke kompatibel med NissanConnect Services-appen. Du må derfor opprette en konto direkte i appen for å kunne bruke de tilkoblede tjenestene.
Aktivere tjenestene
Hvor lang tid tar det før tjenestene aktiveres?
Det kan ta opptil 24 timer før alle tjenestene dine er aktivert.
Sørg for at bilen er i et område med god nettverksdekning og at du oppdaterer appen din. Du kan også foreta en tvungen avslutning av appen og deretter åpne den igjen.
Etter 24 timer kan du sjekke Profil > Bildata – under Status skal det stå "Aktivert". Hvis noen av tjenestene ikke er aktivert, ta kontakt med Nissan Kundeservice.
Hvor finner jeg betingelser og vilkår for kontrakten min?
Hvis du allerede bruker tjenestene dine, har du tilgang til betingelsene og vilkårene gjennom appen.
Hvis du har tilgang til mobilappen, kan du bla i profilen din og klikke på vilkår og betingelser under avsnittet «Om oss».
Hvordan aktiverer jeg tjenester?
For å aktivere tjenestene dine, må du pare bilen din med mobilappen NissanConnect Services.
- Start med å installere NissanConnect Services-appen på smarttelefonen din. Deretter må du registrere deg for å opprette en konto.
- Du vil bli bedt om å skrive inn bilens identifikasjonsnummer (VIN-nummer).
- Etter at du har lagt inn VIN-nummeret, må du slå på Infotainment-systemet og velge følgende fra hjemmesiden på skjermen: {{Info > NissanConnect Services > Informasjonskanaler > Kontoinformasjon > Paringskode}}.
- Oppgi denne koden i mobilappen. Så snart du har gjort dette, er du ferdig.
Hvis du ikke kan se mappen for «Kontoinformasjon» på skjermen i bilen, må du klikke på «Oppdater kanallisten». Følg denne fremgangsmåten i navigasjonssystemet ditt for å gjøre dette:
- Innstillinger >
- NissanConnect Services >
- Innstillinger for informasjonskanal>
- Rediger kanalliste > Oppdater kanalliste > Ja.
Du skal nå kunne se din {{paringskode}} etter at du har gått tilbake til kontoinformasjonen.
Jeg har kjøpt en brukt Nissan. Hvordan aktiverer jeg tjenestene?
- ta kontakt med den forrige eieren og be vedkommende om å koble bilen fra kontoen sin.
- Kontakte Nissan Kundeservice. Kontaktinformasjonen til Kundeservice finner du her.
Jeg har kjøpt en brukt Nissan og kan ikke aktivere tjenestene. Jeg får feilmeldinger.
Hvis du fortsetter å få feilmeldinger, er bilen mest sannsynlig fortsatt koblet til kontoen til den forrige eieren. For å løse dette problemet, kan du gjøre følgende:
- ta kontakt med den forrige eieren og be vedkommende om å deaktivere tjenestene og koble bilen fra kontoen sin.
- ta kontakt med Kundeservice på +47 66 98 39 27.
Hvordan kan jeg se hvilke tjenester jeg har tilgang til i min Nissan?
Etter at du har paret bilen med NissanConnect Services-appen, kan du se hvilke tjenester som er tilgjengelige ved å trykke på handlekurvikonet øverst til høyre på startskjermen til NCS-appen. Du blir bedt om å gå inn på NissanStore og får se listen over tjenestene som er tilgjengelige for bilen din.
Du kan deretter klikke på hver enkelt tjeneste for å:
- - lese beskrivelsen
- - se tjenestens utløpsdato
- - deaktivere/aktivere abonnementet på nytt
- - lese vilkårene og betingelsene
Legge til en bil
Hvordan legger jeg til bilen i NissanConnect Services-appen?
Du kan legge til din Nissan i NissanConnect Services i to trinn:
– Oppgi bilens identifikasjonsnummer (VIN-nummeret). VIN-nummeret finner du i vognkortet, garantiheftet eller på bilens instrumentpanel.
– Legg inn "paringskoden" ved å bla gjennom:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informasjonskanaler>
- Kontoinformasjon >
- Bilens paringskode.
Hvis du ikke kan se mappen for «Kontoinformasjon» på skjermen i bilen, må du klikke på «Oppdater kanallisten». Følg denne fremgangsmåten i navigasjonssystemet ditt for å gjøre dette:
- Innstillinger >
- NissanConnect Services >
- Innstillinger for informasjonskanal>
- Rediger kanalliste>
- Oppdater kanalliste>
- Ja.
Du skal nå kunne se din {{paringskode}} etter at du har gått tilbake til kontoinformasjonen.
Hvordan bytter jeg mellom bilene hvis jeg har registrert mer enn én bil i NissanConnect Services-appen?
Hvis du vil bytte mellom bilene, gjør du dette på nettstedet til NissanConnect Services.
Klikk på bilnavnet øverst til venstre i appen din (f.eks. Nissan Qashqai, Nissan Navara ...). Du vil deretter se en liste over alle bilene som er lagt til på kontoen din.
Hvordan fjerner jeg en bil?
Du kan fjerne din Nissan fra appen ved å bla gjennom profilen din, klikke på bilen du ønsker å fjerne og deretter på knappen «Fjern denne bilen» fra appen. Dette vil deaktivere alle tjenestene for bilen.
Deaktivering av tjenester
Hvilke tjenester kan jeg deaktivere og hvordan gjør jeg det?
Du kan deaktivere tilkoblede tjenester ved å gå til profilsiden, velge navnet på bilen du ønsker å deaktivere og til slutt velge "Deaktiver".
Vær oppmerksom på at du ikke kan deaktivere funksjoner individuelt. Ved å bruke denne funksjonen blir alle NissanConnect-funksjoner deaktivert.
Hvordan ser jeg om en tjeneste er deaktivert?
Hvis du ikke ser noen informasjon om bilen på hjemmesiden din i appen, er den fjernet.
Hvis du fortsatt ser informasjon om din Nissan (kjørelengde, låsestatus osv.), er bilen fortsatt aktivert.
Hvis du ikke klarer å fjerne bilen, kan du ta kontakt med brukerstøtte i appen.
Jeg har kjøpt en brukt Nissan. Må jeg deaktivere tjenestene eller skjer dette automatisk?
Hvis du kjøpte en brukt Nissan, har den forrige eieren sannsynligvis fjernet bilen fra appen sin.
For å sjekke dette, må du legge til bilen ved å følge sekstrinnsprosessen som er tilgjengelig her. Hvis problemet vedvarer, må du ringe Nissan Kundeservice.
Er det mulig å aktivere deaktiverte tjenester på nytt?
Ja, det er mulig å aktivere tjenester på nytt – også etter at de er deaktivert.
Du kan aktivere tilkoblede tjenester ved å gå til profilsiden, velge navnet på bilen du ønsker å aktivere og til slutt velge «Aktiver».
Hvis du ikke har en konto: må du følge de seks trinnene for å koble bilen til kontoen din fra bilen.
Hvis du allerede har en konto: kan du aktivere på nytt mens du er logget inn på kontoen.
Jeg ønsker å midlertidig deaktivere funksjonen for informasjonsoverføring. Er det mulig?
Du kan alltid velge å stoppe datadelingen.
Hver gang bilen startes, vil sjåføren bli spurt om å tillate datadeling. Det er bare å klikke på «Avvis». Deretter blir ikke informasjonen delt med NissanConnect Services-appen.
Du kan også slutte å dele informasjon med Infotainment-systemet når du ønsker det ved å velge følgende:
- Innstillinger >
- NissanConnect Services >
- Innstilling av personvernmodus >
- Avvis.
Dette vil deretter stoppe NissanConnect Services-appen fra å motta informasjon.
GENERELT
Generelt
Informasjonen som vises ved siden av bilen på min personlige hjemmeside i NissanConnect Services-appen er utdatert, eller det er ingen informasjon der i det hele tatt. Hva er grunnen til dette?
Bilen din må ha en god internettforbindelse for å kunne sende informasjon til NissanConnect Services-appen.
Sørg for at bilen din er i et område med god nettverksdekning, og sveip ned for å oppdatere hjemmesiden din og motta den nyeste informasjonen.
Jeg vil selge bilen. Hvordan sletter jeg informasjonen min?
Du kan slette informasjonen direkte fra appen:
- Klikk på profilknappen som vises på hjemmesiden.
- Klikk på bilen (f.eks. Nissan JUKE, Nissan LEAF, ...).
- Bla nedover siden og klikk på "Fjern bilinformasjon".
Etter at du har bekreftet, vil bilens historikk bli fjernet. Dette inkluderer bl.a. tidligere bestemmelsessteder, forhåndsinnstillinger for radio og så videre ...
Pass på at du deaktiverer tjenestene dine ved å trykke på Deaktiver og deretter koble bilen fra appen.
Den nye eieren må legge til bilen på kontoen sin og finner ingen informasjon om dine tidligere turer.
Hvilke smarttelefoner er kompatible med NissanConnect Services-appen?
NissanConnect Services-appen er kompatibel med de fleste iOS- og Android-smarttelefoner:
- Alle iPhone, iPad eller iPod Touch med minimum iOS 11.0.
- Sjekk i Google Play-butikken for kompatibilitet med Android-enheter.
Kontroller at enheten din har den siste programvareoppdateringen før du laster ned NissanConnect Services-appen.
Hvordan tilbakestiller jeg bilens Infotainment-system til fabrikkinnstillingene?
For å tilbakestille bilen til fabrikkinnstillingene, må du velge følgende:
- Innstillinger >
- NissanConnect Services >
- Nullstill alle innstillingene til NissanConnect Services
Hva er NissanConnect Services?
NissanConnect Services lar deg fjernstyre visse funksjoner i bilen ved bruk av en smarttelefonapp.
I HVILKE LAND KAN JEG BRUKE NISSANCONNECT SERVICES?
NissanConnect Services er tilgjengelig i følgende land: Tyskland, Sveits, Tsjekkia, Storbritannia, Portugal, Spania, Irland, Italia, Belgia, Frankrike, Luxembourg, Nederland, Ungarn, Polen, Slovakia, Østerrike, Kypros, Danmark, Estland, Finland , Latvia, Litauen, Norge, Sverige, Russland, Albania, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Kroatia, Hellas, Island, Makedonia, Malta, Moldova, Montenegro, Romania, Serbia og Slovenia.
Hvilke biler har NissanConnect Services?
Klikk her for å se hvilke biler som har NissanConnect Services.
Jeg kan ikke bruke tjenestene mine. Hva er grunnen til dette?
Et av de vanligste problemene er knyttet til dårlig signal. NissanConnect-appen krever en stabil internettforbindelse for å kunne fungere.
Det kan hende at du kjører i et område hvor mobilleverandøren din ikke har et sterkt datasignal. Hvis signalet er dårlig, kan du miste internettforbindelsen slik at noen NissanConnect-apper ikke fungerer som de skal.
Må jeg opprette en brukerkonto for å bruke NissanConnect-appen?
Ja. For å bruke NissanConnect Services må du opprette en brukerkonto.
Du kan opprette en konto direkte fra appen.
Er NissanConnect Services gratis?
Noen NissanConnect Services-tjenester er gratis og vil alltid være det, mens andre er betalingstjenester. Klikk her for mer informasjon.
NissanConnect Services-appen
Hvor kan jeg laste ned appen?
NissanConnect Services-appen kan lastes ned fra App Store.
Du kan følge denne linken for å finne appen direkte.
Hvilken informasjon trenger jeg for å opprette en konto?
Alt du trenger for å opprette en konto er navn, e-postadresse og bostedsland. Du blir deretter bedt om å bekrefte e-postadressen din ved å klikke på en kobling som er sendt direkte til innboksen din.
Pass på å sjekke søppelposten din.
Hvor lang tid tar det før jeg kan bruke appen?
Nedlastingen av NissanConnect Services-appen og oppretting av en konto skal ikke ta mer enn 10 minutter, avhengig av tilgjengelig nedlastingshastighet.
Når du har paret bilen din, kan det ta opptil 24 timer å aktivere tjenestene fullstendig. Sørg for at bilen er i et område med god nettverksdekning.
Brukernavnet og passordet mitt godtas ikke i appen. Hva kan jeg gjøre?
SJEKK E-POSTADRESSE OG PASSORD
Kontroller at du bruker riktig brukernavn og passord. Hvis de er feilstavet, kan det hende at du får en feilmelding.
SJEKK INTERNETTILKOBLINGEN DIN
Sjekk at enheten din har en god internettforbindelse. Prøv også å koble til et Wi-Fi-nettverk hvis du har svak mobilnettdekning.
NULLSTILL PASSORDET DITT
Prøv å nullstille passordet ditt ved å klikke på knappen "Glemt passordet?".
Hvorfor kan jeg ikke logge inn på NissanConnect-appen?
Det første du må gjøre er å sjekke Wi-Fi- eller internettilkoblingen din, fordi du må være koblet til Internett for at appen skal fungere.
Sørg også for å sjekke at du har fullført hele registreringsprosessen, ettersom dette kan hindre deg fra å kunne logge inn.
Hvilken informasjon trenger jeg for å aktivere NissanConnect Services?
Når du har opprettet en konto, trenger du kun bilens VIN-nummer og må være i bilen for å få "paringskoden".
Hvilken programvareversjon for Android-/Apple-telefoner kreves som et minimum for at appen skal fungere riktig?
NissanConnect Services fungerer med følgende:
- Alle iPhone, iPad eller iPod Touch med minimum iOS 11.0.
- Alle Android-enheter med minimum Android 4.3.
Noen av funksjonene i appen vises ikke og kan ikke brukes. Hva er grunnen til dette og hva kan jeg gjøre?
Når du har paret bilen din, kan det ta opptil 24 timer å aktivere tjenestene fullstendig. Sørg for at bilen er i et område med god nettverksdekning.
Jeg har angitt paringskoden og godtatt betingelser og vilkår, men kan ikke legge til bilen for å fullføre prosessen. Hva kan jeg gjøre for å løse dette problemet?
Hvis du har problemer med å legge til bilen i appen, bør du gjøre følgende:
- forsikre deg om at du har fulgt paringsprosessen på 6 trinn.
- kontrollere at du ikke har skrevet inn VIN-nummeret feil.
- sørge for at bilen er i et område med god nettdekning.
Ta kontakt med Nissan Kundeservice hvis problemet vedvarer.
Datavern
På hvilken måte lagres personopplysningene mine trygt og i hvor lang tid?
Behandlingen av personopplysninger for personer i EU er regulert av EUs personvernforordning. NissanConnect Services-appen og all bruk av data i forbindelse med appen, er i samsvar med denne forordningen.
Smarttelefonen min er stjålet. Hva gjør jeg for å sikre at personopplysningene mine er beskyttet?
Hvis smarttelefonen din er stjålet, ber vi deg ta kontakt med Kundestøtte.
De vil hjelpe deg med å fjerne koblingen mellom bilen og kontoen din. Bilens informasjon vil deretter ikke være tilgjengelig gjennom appen.
Hvordan sletter jeg all personlig informasjon som er lagret om bilen min?
Du kan slette all personlig informasjon, inkludert tidligere turer, ved å bla gjennom profilen din og deretter velge bilen din under «Bilinformasjon». Klikk deretter på «Slett bilinformasjon» og følg instruksjonene i appen.
Du kan også tilbakestille Infotainment-systemet til fabrikkinnstillingene ved å velge følgende:
- Innstillinger >
- NissanConnect Services >
- Nullstill alle innstillingene til NissanConnect Services .
Hvor kan jeg finne og lese generelle betingelser og vilkår og personvernerklæringen?
Du kan velge å lese bruksvilkårene direkte fra appen i profilen. Du kan også laste dem ned fra NissanConnect Services på Nissans nettsted.
Hva skjer hvis jeg avviser personvernmeldingen (som vises når jeg skrur på tenningen)?
Hvis du klikker på «Avvis», aktiveres personvernmodus automatisk. Det betyr at du vil stoppe å dele informasjon fra bilen med NissanConnect Services-appen. Vær oppmerksom på at data for tjenester som, bl.a. nødnummer forblir aktive.
Merk: NissanConnect Services-appen vil vise "personvernmodus" og bilens informasjon oppdateres ikke
Må jeg oppgi passordet mitt hver gang jeg logger inn?
Hvis du har logget ut, må du skrive inn passordet når du logger deg inn igjen. Når du allerede er logget inn, lar appen deg være innlogget i noen uker. Ved problemer med appen, kan den også logge deg ut.
Sikkerhet
Hvorfor godtas ikke passordet mitt?
Kontroller at du ikke har skrevet passordet feil, eller forvekslet store og små bokstaver. Hvis feilen vedvarer, kan du nullstille passordet ved å klikke på «Glemt passordet?» i NissanConnect Services-appen. Du skal motta bekreftelsen på e-post noen få minutter etter at du har bedt om et nytt passord.
Hvis du ikke finner e-posten i innboksen din, må du sjekke de andre mappene dine (f.eks. søppelposten).
Jeg har glemt den firesifrede PIN-koden min. Hva gjør jeg?
Hvis du har glemt den firesifrede PIN-koden, må du velge «Opprett/nullstill sikkerhetskode» direkte i appen.En veiviser vil deretter hjelpe deg med å opprette en ny kode. Sørg for at du har tilgang til bilen din når du utfører disse handlingene.
Kan andre få tilgang til informasjonen som er lagret i appen min?
Nei. Informasjonen som er lagret i kontoen din er privat. Hvis du har delt tilgangen med noen andre, vil de også kunne se informasjonen i appen.
Hvis du mistenker at noen har skaffet seg tilgang til appen din, må du endre passordet i henhold til prosedyren i appen.
Hva er den FIRESIFREDE PIN-KODEN?
Den firesifrede PIN-koden er et passord for å gi bilen ekstra beskyttelse mot mulig misbruk. Det hindrer for eksempel at andre som har tilgang til telefonen din låser opp bilen på dine vegne.
Appen vil be om den firesifrede PIN-koden når noen ønsker å låse eller låse opp bilen.
Hvordan blokkerer jeg appen hvis jeg mister telefonen eller hvis den blir stjålet?
Hvis smarttelefonen din er stjålet, bør du velge personvernmodus i bilen:
- Hver gang bilen startes, vil sjåføren bli spurt om å tillate datadeling. Det er bare å avvise datadelingen. Deretter deles ikke informasjonen med NissanConnect Services-appen.
- Du kan også slutte å dele informasjon med Infotainment-systemet når du ønsker det ved å velge følgende:
- Innstillinger >
- NissanConnect Services >
- Innstilling av personvernmodus >
- Avvis
Ved å avvise personvernsmeldingen vil NissanConnect Services-appen ikke lenger motta informasjon.
Deretter må du ta kontakt med Nissan Kundeservice på +47 66 98 39 27. De vil hjelpe deg med å fjerne koblingen mellom bilen og kontoen din.
Andre brukere
Kan jeg koble NissanConnect Services-appen til en bil jeg ikke eier?
For å koble appkontoen din til en bil, må du ha nøkkelen til den og være inne i bilen.
Deretter kan du utføre paringsprosessen. Du må i alle tilfeller be om bileierens tillatelse før du gjør dette.
Kan NissanConnect Services-appen brukes til mer enn én bil?
Ja. Du kan legge til så mange biler du vil på NissanConnect Services-kontoen.
Du kan legge til flere biler ved å klikke øverst til venstre på skjermen, på det aktuelle bilnavnet («JUKE», «LEAF», ...) og deretter på «Legg til en bil».
En bil kan kun være tilknyttet én konto om gangen.
Talegjenkjenning
Kan jeg bruke taleassistenten direkte fra bilen?
Ja. Alt du trenger å gjøre er å aktivere Siri eller Google Assistant på telefonen.
Kontroller at disse er aktivert i telefoninnstillingene. Du må trykke lenge på knappen for stemmeaktivering på rattet for å aktivere den.
Hvordan bruker jeg talegjenkjenningsfunksjonen?
For å aktivere talegjenkjenning, må du trykke kort på knappen på rattet.
Når du har trykket på knappen, vil systemet foreslå hvordan du kan uttrykke forespørselen for å få best resultat.
For kjørebeskrivelse, oppgi gateadressen og byen for å få best mulig resultat. Eksempel: Kjør til Aker Brygge, Oslo.
For interessepunkter, må du oppgi byen i kommandoene dine for å få best mulig resultat. Eksempel: Finn Sinnataggen i Oslo.
TILKOBLING
Apple CarPlay
Apple CarPlay fungerer ikke. Hva gjør jeg?
Hvis Apple CarPlay ikke fungerer, må du gjøre følgende:
- bruke en sertifisert og kompatibel kabel
- aktivere Siri fra innstillingene på din iPhone
- godta popup-meldingen når du kobler din iPhone til USB
- Kontroller at kabelen du bruker er ren.
- Kontroller at telefondekselet ditt, hvis du har et, ikke hindrer kontakten fra å settes helt inn.
- Kontroller at ladeporten er ren og at det ikke er støv som hindrer kabelen fra å kobles til.
Hvordan aktiverer jeg Apple CarPlay i bilen?
Når du ikke kjører og kobler til telefonen for første gang, vil du få en popup-melding. Du blir deretter spurt om du vil koble til bilen.
Ratt- og volumkontrollknappene fungerer ikke likt med telefonen. Hva gjør jeg for å fikse dette?
Rattknappene kan ikke kontrollere din iPhone. Når du kopierer skjermen på smarttelefonen til skjermen til underholdningssystemet, kan du bruke appen og menyen på samme måte som på telefonen.
Apple CarPlay kobler seg fra under bruk. Hva gjør jeg?
Kontroller at USB-kabelen er kompatibel og ren. Kontroller at ladeporten er ren og at det ikke er støv som hindrer kabelen fra å kobles til. Dette kan ha innvirkning på forbindelsen til Apple CarPlay.
Kontroller at du bruker produsentens originalkabel.
Må Siri være aktivert for å kunne bruke Apple CarPlay?
Ja. For å kunne bruke funksjonaliteten til Apple CarPlay fullt ut, kan det hende at du må aktivere Siri i iOS-enhetens innstillinger. Dette skal imidlertid skje automatisk når du kobler til Apple CarPlay.
Jeg har koblet til telefonen min ved hjelp av Apple CarPlay-funksjonen, men kan ikke se alle appene som vises på skjermen min. Noen av appene mine mangler.
Ikke alle appene dine er kompatible med Apple CarPlay. Bilen din viser kun de appene som er kompatible. Du kan se alle appene som er kompatible med Apple CarPlay her.
Kan jeg velge funksjonene fra telefonen som skal vises og brukes i bilen min?
Bilen din viser alle appene som er kompatible med Apple CarPlay. Du kan velge mellom de som vises og bruke dem avhengig av behov.
Du kan ikke begrense listen over apper som vises på skjermene. Alle vil være synlige.
Kan jeg bruke Siri direkte fra bilen?
Ja. Alt du trenger å gjøre er å aktivere Siri på telefonen. Deretter må du trykke lenge på knappen for stemmeaktivering i bilen.
Hvordan aktiverer jeg Siri?
For å aktivere Siri i bilen når CarPlay er aktivert, må du trykke lenge på knappen for stemmeaktivering på rattet.
Android Auto
Kan jeg bruke Apple CarPlay fra Android-telefonen min?
Hvis du har en Android-enhet, kan du bruke Android Auto-funksjonaliteten. Apple CarPlay er ikke kompatibel med enheter som bruker et annet operativsystem enn iOS.
Android Auto fungerer ikke. Hva kan jeg gjøre?
Hvis Android Auto ikke fungerer, kan du prøve å bruke en av metodene nedenfor:
- Kontroller at du har lastet ned Android Auto-appen fra Google Play hvis Android-enheten din er en Android 9 eller eldre. Hvis du har oppdatert en eldre Android-enhet til Android 10, må du også laste ned Android Auto-appen.
- Bruk en original kabel som er kompatibel med smarttelefonen din.
- Kontroller at kabelen du bruker er ren.
- Kontroller at telefondekselet ditt, hvis du har et, ikke hindrer kontakten fra å settes helt inn.
- Kontroller at ladeporten er ren og at det ikke er støv som hindrer kabelen fra å kobles til.
Android Auto kobler seg fra under bruk. Hva gjør jeg?
Kontroller at USB-kabelen er kompatibel og ren. Kontroller at ladeporten er ren og at det ikke er støv som hindrer kabelen fra å kobles til. Dette kan ha innvirkning på forbindelsen til Android Auto.
Kontroller at du bruker produsentens originalkabel.
Kan jeg bruke Android Auto uten en USB-kabel?
Du kan ikke bruke Android Auto uten en USB-kabel. Nissan anbefaler at du bruker produsentens originalkabel.
Du må koble smarttelefonen til bilen og kontrollere at Android Auto-appen er installert på telefonen hvis telefonen din er en Android 9 eller eldre utgave. Android Auto-appen finner du i Google Play Store.
Jeg har koblet til telefonen min ved hjelp av Android Auto-funksjonen, men kan ikke se alle appene som vises på skjermen min. Noen av appene mine mangler.
Ikke alle appene dine er kompatible med Android Auto. Bilen din viser kun de appene som er kompatible. Du kan se alle appene som er kompatible med Android Auto her.
Kan jeg velge funksjonene fra telefonen som skal vises og brukes i bilen min?
Bilen din viser alle appene som er kompatible med Android Auto. Du kan velge mellom de som vises og bruke dem avhengig av behov. Du kan ikke begrense listen over apper som vises på skjermene. Alle vil være synlige.
Kan jeg bruke Google Assistant direkte fra bilen?
Ja. Du må bare aktivere Google Assistant i innstillingene dine og deretter trykke lenge på knappen for taleassistanse i bilen din.
Hvordan aktiverer jeg Google Assistant?
For å aktivere Google Assistant i bilen hvis Android Auto er aktivert, må du trykke et par sekunder på knappen for stemmeaktivering på rattet.
KART OG TRAFIKKINFORMASJON IN SANNTID
Trafikkinformasjon i sanntid
Hva er fordelene med trafikkinformasjon i sanntid?
Denne funksjonen gir deg oppdatert informasjon om trafikken og viser deg områder med stor trafikk og problemer på veiene ved bruk av en fargekode.
Dette gir deg et raskt og enkelt overblikk over turen og en forståelse av de aktuelle vei- og trafikkforholdene. Trafikkforholdene tas med i betraktningen når du velger bestemmelsessted. Den foreslåtte reiseruten optimaliseres, slik at du kommer deg dit du må på kortest mulig tid.
Hvor oppdatert er informasjonen som vises?
Informasjonen om trafikkforholdene er i sanntid. Turen din tilpasser seg oppdateringene hele tiden.
Men hvis du skulle miste signalet, vil kartet lagre den siste oppdateringen til systemet kan koble seg til igjen.
Interessepunkter
Hva er Mine interessepunkter (personlig interessepunkt)?
Det er rundt 50 millioner lagrede steder som enkelt kan nås direkte fra bilen, uten å måtte foreta søk selv.
De lar deg enkelt søke etter interessante steder i nærheten (for eksempel restauranter, bensinstasjoner, supermarkeder) og inkludere dem i turen din.
Enten du gjør deg kjent med et nytt område eller utforsker et gammelt, vil denne funksjonen gjøre livet enklere.
Kan jeg lagre egne interessepunkter?
Du kan lagre egne interessepunkter i Infotainment-systemet ved å legge dem til i adresseboken din. Dette kan gjøres ved å velge følgende:
- Kart >
- Bestemmelsessted >
- Adressebok >
- Legg til ny >
- Adresse >
- OK.
Du kan også hente frem adresseboken fra hjemmesiden din, hvor interessepunktene dine er lagret.
Kartoppdatering
Hvordan oppdaterer jeg kartene mine?
Oppdateres kartene i bilen automatisk?
Ja. Kartene oppdateres automatisk hvis du har stilt inn "favorittregion". Du vil bli varslet om dette via en melding på skjermen. Sørg for å godta oppdateringen for å sikre at kartet er oppdatert.
Hvordan får jeg beskjed om oppdaterte kart?
Når en ny kartoppdatering er tilgjengelig, får du en melding på Infotainment-skjermen i bilen om dette – gitt at du har valgt en favorittregion. Link til den oppdaterte siden
Destination-Send-to-Car
Hva er fordelene med Destination-Send-to-Car?
Du kan bruke "Destination-Send-to-Car"-funksjonen når du trenger å planlegge turen på forhånd.
Åpne NissanConnect Services-appen og bruk navigasjonssiden for å finne et bestemmelsessted. Du kan sende denne adressen til din Nissan uansett hvor du er. Når du har kommet deg inn i bilen, kan du godta ruten, redigere den ved å legge til et rutepunkt eller ikke godta den hvis du har ombestemt deg.
Hva må jeg gjøre når bestemmelsesstedet vises på Infotainmentskjermen i bilen?
Når bestemmelsesstedet vises på hovedskjermen i bilen, kan du velge følgende:
- Kjør hit: For å overføre adressen til bilen.
- Lagre: For å lagre adressen til et senere tidspunkt.
- Fjerne: For å fjerne mottatt informasjon.
Hvordan kan jeg søke etter et bestemmelsessted fra NissanConnect Services-appen og sende det til bilen?
Velg kartikonet på menylinjen i NissanConnect Services-appen. Bilens plassering og søkefeltet vil deretter vises.
Klikk i søkefeltet for å søke etter adressen du ønsker å kjøre til og velg «Kjørebeskrivelse». Ruten blir deretter vist og knappen «Send til bil» vises på skjermen. Klikk på «Send til bil». Når ruten er sendt til bilen, skal det dukke opp en melding på telefonen som bekrefter dette.
Trenger jeg navigasjonsappen for å bruke denne funksjonen?
Nei. Du kan bruke Destination-Send-to-Car uten å laste ned navigasjonsappen.
Hvis bilen din har NissanConnect Services, er disse funksjonene fullt integrert i NissanConnect Services-appen. Se brukerhåndboken for å sjekke om bilen har NissanConnect Services.
Finn bilen min
Hvordan fungerer Finn bilen min-funksjonen?
Med Finn bilen min-funksjonen kan du se hvor bilen står, forutsatt at den befinner seg i et område med god nettverksdekning. Du kan hente informasjonen direkte fra NissanConnect Services-appen din og dessuten opprette en beskrivelse for hvordan du kan gå for å finne den.
Hvordan hjelper Finn bilen min-funksjonen meg med å finne bilen?
Du kan hente informasjonen om hvor bilen er direkte fra NissanConnect Services-appen din.
Det er bare å åpne appen og klikke på kartdelen på menylinjen, så oppdateres informasjonen om hvor bilen er.
Bilens parkeringssted vises ikke eller vises feil. Hva er grunnen til dette?
I de fleste tilfeller kan bilen stå parkert i en garasje eller et område med dårlig nettverksdekning. Dette kan forårsake problemer når det gjelder informasjonsutveksling med bilen. Du kan også trykke på «Oppdater» for å oppdatere dataene.
Kan jeg deaktivere Finn bilen min-tjenesten?
Bilens plassering er en del av dine tilkoblede tjenester. Du kan ikke deaktivere denne tjenesten uten å deaktivere alle andre tilkoblede tjenester.
Hvor presis er visningen av hvor bilen står parkert?
Visningen av parkeringsstedet er basert på bilens GPS. For å sikre at bilens plassering er så nøyaktig som mulig, må du sørge for at bilen står parkert i et område med god nettverksdekning.
Fungerer denne tjenesten mens jeg kjører?
Ja. Tjenesten fungerer hele tiden – også når du kjører.
Kan noen andre se hvor jeg står parkert?
Alle som kjenner påloggingsinformasjonen din, kan få tilgang til denne informasjonen. Hvis du mistenker at noen har fått tilgang til kontoinformasjonen din, må du endre passordet ditt så raskt som mulig.
SIKKERHET OG BILHELSE
Havarihjelp
Hva er havarihjelp?
Med havarihjelp kan du kontakte din regionale redningstjeneste hvis noe skulle gå galt med bilen. Du finner det ved å bla gjennom følgende på skjermen:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Ring Nissan Assistance eller trykk på hodetelefonikonet på kartskjermen hvis bilen har en navigasjonsskjerm.
Smart varsling
Hva er «Smart varsling»?
Overvåkingsvarsler lar deg sette opp varsling, og varsler deg når varslenes spesifikke betingelser brytes. Det er tre varslingstyper:
- Hastighetsvarsling: Varsler deg når en angitt fartsgrense er brutt. (Du kan sette opp inntil tre hastighetsvarsler på en gang.)
- Tidsvarsling (portforbud): Varsler deg hvis bilen kjøres utenfor en tillatt tidsperiode. (Du kan sette opp ett tidsvarsel om gangen.)
- Områdevarsling: Varsler deg hvis bilen kjører ut eller inn i et angitt område. (Du kan sette opp inntil tre områdevarsler på en gang.)
Hva er områdevarsling?
«Sonevarsling» lar deg sette opp varsling for geografisk begrensede områder.
Du kan definere et geografisk område i NissanConnect Services-appen.
Du kan velge å motta varsler når som helst, bl.a.:
- når bilen forlater området eller
- når bilen kjører inn i området
Hva er hastighetsvarsling?
Hastighetsvarsling, under fanen overvåkingsvarsler, lar deg angi opptil tre hastighetsgrenser. Når bilen overskrider disse hastighetene, får du beskjed om dette i NissanConnect Services-appen og via underholdningssystemet.
Vil varselet (tid, hastighet osv.) aktivere funksjoner som fører til endringer på bilen og/eller kjørestilen min?
Varslene endrer ikke noe fysisk på bilen.
Når en grense er brutt, sendes det et varsel til både Infotainmentskjermen i bilen og NissanConnect Services-appen.
Kan jeg angi flere overvåkningsvarsler?
- Hastighetsvarsling: Du kan sette opp inntil tre hastighetsvarsler på en gang.
- Tidsvarsling (portforbud): Du kan sette opp ett tidsvarsel om gangen.
- Områdevarsling: Du kan sette opp inntil tre sonevarsler på en gang.
Hva er tidsvarsling (portforbud)?
"Tidsvarsling" lar deg velge et tidsrom når bilen ikke skal kjøres.
Hvis bilen kjører utenom dette tidsrommet, blir du varslet gjennom NissanConnect Services-appen og i tillegg på Infotainmentskjermen om overtredelse av portforbudet.
Hvordan deaktiverer jeg varslingen?
Du får tilgang til alle varslene via appens hjemmeside.
Der kan du se listen over alle aktive varsler.
Du kan enten velge å midlertidig deaktivere varselet eller slette det permanent.
Hvor lang tid tar det før varslene aktiveres?
Avhengig av nettverksdekningen, kan du forvente at portforbud og hastighetsvarsling utløses i løpet av få sekunder. Sonevarslingen utløses etter at bilen har vært i det begrensede området i 2 minutter.
Hvordan setter jeg opp varselet i appen?
Du kan sette opp et varsel ved å åpne NissanConnect-appen og velge følgende:
- Overvåking >
- Legg til overvåkning >
- Legg til varsel >
- Legg til navn og ikon >
- Lagre.
Bilens statusrapport
Hva er bilens statusrapport i NissanConnect Services-appen?
Med NissanConnect Services-appen kan du kontrollere bilens status når som helst.Du har tilgang til rapporten fra appens hjemmeside ved å klikke på «Bilens status».
Du kan for eksempel sjekke bilens dekktrykk eller status på motoren. Hvis det oppstår et problem, vil appen hjelpe deg med å finne nødvendig informasjon.
I appen står det at jeg har et problem med bilens status. Hva gjør jeg? INGEN statusproblemer er vist ennå
Hvis det vises en feil i appen og bilen, må du følge de foreslåtte løsningene. Du kan alltid kontakte din Nissan-forhandler for en mer grundig diagnose og support.
Hvor ofte oppdateres statusrapporten?
Bilens statusrapport oppdateres i appen mens du kjører eller etter den siste turen.
TILGJENGELIGHET OG KOMFORT
Fjernbetjening av horn og lys
Hvordan fungerer fjernbetjening av horn og lys?
Fjernbetjening av horn og lys utløser og aktiverer hornet og lysene på bilen.Vær oppmerksom på at for at denne funksjonen skal aktiveres, må tenningen være slått av (dette ser du ved at alle lysene i bilen er slått av) og bilen være låst. Kontroller at bilen har god nettverkstilgang.
Fungerer fjernbetjening av lys og horn mens jeg kjører?
Fjernbetjening av horn og lys fungerer ikke mens du kjører.
Er det også mulig å aktivere hornet og lysene separat?
"Fjernbetjening av horn og lys" lar deg gjøre følgende:
- kun aktivere lysfunksjonen
- aktivere hornet og lysene samtidig
Det er ikke mulig å kun aktivere hornet.
Hvor lang tid tar det før fjernbetjening av horn og lys aktiveres?
Tiden det tar før horn og lys aktiveres avhenger av bilens nettdekning. Normalt aktiveres de innen 30 sekunder.
Fjernbetjening av dører
Hvordan fungerer fjernbetjening av dører?
Denne funksjonen lar deg låse opp og låse bilen, i tillegg til å informere deg om bilen er låst eller ikke.
Hvordan setter jeg opp en firesifret sikkerhetskode?
Du kan angi sikkerhetskoden i appen ved å velge «Profil» > «Bilinformasjon» > «Ny sikkerhetskode» og følge instruksjonene. Du må være inne i bilen for å fullføre denne prosessen.
Alternativt kan du trykke på låse-/åpneknappen på startskjermen og deretter på «Opprett/tilbakestill sikkerhetskode» og følge instruksjonene. Du må være inne i bilen for å fullføre denne prosessen.
Hvor langt unna bilen kan jeg være å kunne låse opp og igjen dørene?
Du kan bruke «Fjernbetjening av dører» uansett hvor du er. Påse at bilen er i et område med et sterkt signal for at funksjonen skal fungere optimalt.
Hvor lang tid tar det før dørene låses?
Ved bruk av «Fjernbetjening av dører» skal dørene låses innen 30 sekunder. Påse at bilen er i et område med sterkt signal for at funksjonen skal fungere optimalt.
Hvorfor får jeg en feilmelding når jeg prøver å låse opp eller igjen bilen?
Kontroller først at du oppga sikkerhetskoden under oppsettsprosessen.Kontroller at bilen har god nettverkstilgang. Kontroller at bilen ikke allerede er låst/åpen. Hvis døren ikke åpnes innen 30 sekunder når bilen er åpen, låses bilen automatisk.
Påse at ingen er i bilen, og sørg for at alle dører, bagasjerommet og panseret er lukket.
Ekstern klimakontroll
Hvordan stiller jeg inn timeren for klimakontrollen?
For å stille inn timeren for klimakontrollen må du følge trinnene i både bruker- og hurtigveiledningen.
Denne funksjonen gjelder kun for Nissan LEAF-modeller fra og med mai 2019 og kan kun utføres i bilen – ikke i NissanConnect Services-appen.
Hvordan fungerer fjernbetjent klimakontroll?
«Fjernbetjent klimakontroll» lar deg varme opp eller kjøle ned elbilen før du legger ut på neste tur.
Hvor lang tid tar det?
Tiden det tar før funksjonen «Fjernbetjent klimakontroll» aktiveres avhenger av bilens nettdekning. Normalt aktiveres den innen et minutt.
Hva er den maksimale avstanden for å kunne bruke fjernbetjent klimakontroll?
Du kan bruke "«Fjernbetjent klimakontroll»" uansett hvor du er. Påse at bilen er i et område med et sterkt signal for at funksjonen skal fungere optimalt.
Hvorfor får jeg en feilmelding når jeg bruker fjernbetjent temperaturstyring?
Kontroller først at klimakontrollen ikke allerede er på. Det kan hende at bilen er i et område med dårlig nettdekning. Påse at bilen er i et område med sterkt signal for at funksjonen skal fungere optimalt.
Pass også på at bilen ikke er i bruk for øyeblikket. Hvis den er i bruk kan du ikke benytte tjenesten.
LADING
BATTERISTYRING
Hva er batteristyring?
«Batteristyring» gir deg informasjon om batterinivået, anslått kjørelengde samt ladehastighet, og lar deg starte fjernlading av din Nissan elbil.
Hvordan stiller jeg inn ladetimeren?
For å stille inn ladetimeren må du følge trinnene i både bruker- og hurtigveiledningen.Denne funksjonen gjelder kun for Nissan LEAF-modeller fra og med mai 2019 og kan kun utføres i bilen – ikke i NissanConnect Services-appen.
LES MER OM BILENE TIL NISSAN
UTSTYRT MED NISSANCONNECT SERVICES
LES MER OM BILENE TIL NISSAN
UTSTYRT MED NISSANCONNECT SERVICES


