Hva er NissanConnect?

NissanConnect er Nissans løsning for tilkoblede tjenester. Den bruker sjåførens smarttelefon for å koble til skytjenester som gir sjåføren en bedre opplevelse og hjelper med å unngå forstyrrelser.
NissanConnect og NissanConnect med navigasjon byr på en rekke tilkoblede tjenester, inkludert trafikkinformasjon og værvarsel i sanntid, musikk, håndfri teksting og skybaserte søk etter interessepunkter.

I hvilke land er NissanConnect tilgjengelig?

NissanConnect er tilgjengelig i følgende land: Østerrike, Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Irland, Italia, Luxembourg, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Russland, Spania, Sverige, Sveits og Storbritannia.

Hvilke telefoner er kompatible med min NissanConnect-hovedenhet?

Bluetooth-håndfri, strømming av lyd via Bluetooth, interessepunkter levert av Google™ og Google™ Send-to-Car, samt andre tjenester krever kun en kompatibel* Bluetooth-telefon. Se veiledningen for tilkobling via Bluetooth.

Hvor kan jeg registrere meg for NissanConnect?

Du kan registrere deg for NissanConnect via You+Nissan-portalen eller direkte på NissanConnect-portalen.

Krever NissanConnect et abonnement?

Noen NissanConnect-tjenester kan kreve et abonnement og eierens samtykke for å aktivere dem.

Hvor mye koster NissanConnect? Når utløper de?

Interessepunkter som leveres av Google™ og Google™ Send-to-Car er gratis de tre første årene du eier bilen. Etter det må du ha et abonnement. Valgfrie tjenester krever et abonnement etter at prøveperioden er utløpt. Priser er oppgitt på abonnementssiden.
Standard tekstpriser, ringeminutter, roamingavgifter og/eller databruk kan gjelde når du bruker disse tjenestene eksternt med en kompatibel telefon. Noen funksjoner er avhengig av tredjepartsapper og ikke-tilknyttede tjenesteleverandører.
Slike apper kan endre/stoppe eller kreve et betalt abonnement for tjenestene. Interessepunkter som leveres av Google™ og Google™ Send-to-Car kan kreve et abonnement og eierens samtykke til aktivering. Hvis en tjenesteleverandør stopper/begrenser en tjeneste, kan tjenesten bli innstilt eller stoppet uten varsel eller ansvar for Nissan og/eller selskapets agenter. Nissan er ikke ansvarlig for utskifting av utstyr eller oppgraderinger, eller tilknyttede kostnader, som kan være nødvendig for fortsatt drift som følge av tjenesteendringer.

Har disse tjenestene en garanti?

NissanConnect-utstyret er dekket under bilens garanti.

Hva er tilgjengelig via NissanConnect-portalen?

På NissanConnect-portalen kan du abonnere på eller fornye tjenestene dine, samt gjennomgå transaksjoner og kontoinformasjon. Du finner også betingelser og vilkår for tjenestene og personvernerklæringen vår.


Hvorfor må jeg registrere meg på You+Nissan-nettstedet?

You+Nissan-nettstedet gir enkel tilgang til NissanConnect-portalen, samt en rekke tjenester og funksjoner knyttet til Nissan eierskap.

Hvordan registrerer jeg bilen slik at jeg kan bruke NissanConnect Google™ -tjenestene?

Når bilen er registrert i NissanConnect-portalen, må du godta betingelser og vilkår og hente frem ditt NissanConnect brukernavn og passord for å få aktiveringsinstruksjonene i bilen.

Hva er et NissanConnect brukernavn og passord?

Dette er påloggingsinformasjonen som gjør det mulig for NissanConnect å identifisere bilen slik at du får tilgang til Google™-tjenestene.

Jeg oppga mitt NissanConnect brukernavn og passord, men jeg får ikke registrert enheten.

Kontroller at telefonen er paret og ikke i høyttalermodus, og prøv igjen. Brukernavnet og passordet til NissanConnect kan ha blitt skrevet inn feil, så prøv igjen.

Jeg skrev inn brukernavnet og passordet til NissanConnect, men jeg får feilmeldingen «brukernavn og passord kan ikke lenger brukes». Hva gjør jeg?

Brukernavnet og passordet til NissanConnect kan ha blitt brukt til flere biler slik at kontoen er sperret. Ta kontakt med Nissan Kundeservice for å løse dette problemet.

Jeg skrev inn brukernavnet og passordet til NissanConnect, men jeg fikk opp meldingen «bilen er allerede i bruk av en annen bruker». Hva gjør jeg?

Du prøver å aktivere en radio som tidligere har blitt aktivert, f.eks. en bruktbil eller en radio som tidligere er aktivert av en annen bruker. Ta kontakt med Nissan Kundeservice for å løse dette problemet.

Jeg får feilmeldingen «kan ikke opprette dataforbindelsen». Hva gjør jeg?

Bilen finner ikke en paret telefon. Kontroller at Bluetooth er aktivert både på telefonen og i bilen, og at enhetene er paret. Se telefonens eller hovedenhetens bruksanvisning for flere instruksjoner.

Hvilken teknologi bruker NissanConnect for å støtte dataforbindelser via mobilabonnementet mitt?

NissanConnect bruker data-over-voice (DoV)-teknologi for å levere Google™-tjenester.

Bruker NissanConnect minutter på mobilabonnementet mitt?

NissanConnect bruker noen få minutter pr. serviceforespørsel for å levere DoV.

Må jeg ha et SMS-abonnement på mobilen min?

Den håndfrie tekstmeldingsassistenten lar deg lytte og svare på tekstmeldinger som du mottar på din MAP-aktiverte mobiltelefon. Standard pris på tekstmeldinger gjelder.

Krever NissanConnect en datapakke?

Nei, ingen av tjenestene krever en datapakke.

Hvorfor trenger jeg å oppgi landet mitt for å kunne registrere meg for interessepunkter som leveres av Google™ og Google™ Send-to-Car?

NissanConnect tilbyr lokale tjenester og bruker et nasjonalt nummer for å redusere ringekostnadene. Hvis du skriver inn feil land, kan det medføre roamingavgifter.

Trenger jeg en PayPal®-konto ved kjøp eller fornyelse av interessepunkttjenestene som leveres av Google™ og Google™ Send-to-Car?

Nei, du kan betale for abonnementet ditt med et kredittkort som PayPal-gjest.

Jeg er registrert, men får ikke tilgang til interessepunkter som leveres av Google™ og Google™ Send-to-Car. Hva gjør jeg?

Dette kan være et nettverksproblem. Ta kontakt med Nissan Kundeservice hvis problemet vedvarer.

Hvorfor støttes ikke tjenester der jeg er?

Ikke alle tjenester er tilgjengelige på alle steder.

Tjenestene mine er deaktivert. Hva gjør jeg?

Kontroller at abonnementet ditt fortsatt er aktivt. Du kan fornye tjenestene for å aktivere tilgangen på nytt.

Jeg kan ikke sende interessepunkter til bilen via Google Maps. Hva gjør jeg?

Dette kan være et nettverksproblem. Ta kontakt med Nissan Kundeservice hvis problemet vedvarer.

Kan jeg be om flere interessepunkter levert av Google™ samtidig?

NissanConnect tillater kun en forespørsel om gangen.

Vil en telefonsamtale avbryte forespørselen min?

Ja, en innkommende eller utgående samtale avslutter interessepunkter levert av Google™ og Google™ Send-to-Car-tjenesten. Hvis en samtale kommer inn via bilens Bluetooth-system, dempes lyden i bilen (Pandora, osv.) under samtalen.

Er det en grense for hvor mange ganger jeg kan bruke tjenestene?

Nei, ikke på dette tidspunktet.

Kan jeg bruke påloggingsinformasjonen til NissanConnect i en venns bil eller en leiebil?

Nei. Påloggingsinformasjonen kan kun brukes i din egen bil.

Jeg har solgt bilen min. Hva gjør jeg?

Siden tjenestene er knyttet til bilen, anbefaler vi deg å fjerne bilen både fra You+Nissan og NissanConnect-portalen.

Hvordan kontakter jeg Nissan for å få mer hjelp?

Gå tilbake til eierportalen og velg alternativet for kundestøtte der.