Jeg har en Nissan med et navigasjonssystem. Kan jeg delta i Nissan MapCare™-programmet?

Nissan MapCare™-programmet er tilgjengelig på alle Nissan-modeller med innebygd NissanConnect (med unntak av 370Z og varebiler bortsett fra Nissan eNV200 og Nissan NAVARA) For Nissan LEAF er tilbudet gyldig for VISIA. Alle kvalifiserte biler må ha garantistart-dato fra og med 15. juni 2016 og dette gjelder følgende modeller:

J11(Qashqai) / T32 (X-Trail) / F15 (Juke) / C13 (Pulsar) / D23 (Navara) / K14 (Micra) / K13 (Micra) / E12 (Note). 

MapCare er gratis i 3 år fra starten av garantidatoen.

Jeg kan ikke delta i Nissan MapCare™-programmet. Hvordan bestiller jeg en kartoppdatering?



Du kan bestille det direkte hos din forhandler som vil utføre operasjonen for deg, eller du kan installere kartet i navigasjonsenheten din selv. Det er ikke vanskelig og bruksanvisningen følger med hvert produkt.

Kan jeg oppdatere Nissan MapCare™-systemet selv?

Som en del av Nissan MapCare™-programmet, utføres oppdateringen av forhandleren. Forhandleren sjekker først om bilen kan delta i programmet og handler ut fra det. Den komplette prosessen skal være helt gratis.

Hvor mange ganger kan jeg få en oppdatering til navigasjonssystemet mitt med dette Nissan MapCare™-programmet?

Nissan MapCare™-programmet består av maksimalt 3 kartoppdateringer, ett pr. år, til slutten av bilens tredje år.

Hvem vil informere meg når det finnes en ny oppdatering i Nissan MapCare™-programmet?

Forhandleren din vil ta kontakt med deg når den nye oppdateringen er tilgjengelig. Sjekk at du er registrert i portalen YOU+ (Nissans kundeportal) med alle dine kontaktdetaljer. Det er også mulig å spørre forhandleren din om en ny oppdatering er tilgjengelig for bilen din.

Dekker Nissan et reelt behov med Nissan MapCare™-programmet?

I gjennomsnitt endrer 15 % av veiene og interessepunktene seg i løpet av ett år. Oppdateringer av enkeltkart er ganske dyre. Nissan tar hånd om dette for deg i 3 år.

Hva skjer når jeg selger bilen min?

Deltakelse i programmet er basert på bilens VIN-nummer (chassisnummer). Programmet overføres derfor til den nye eieren, noe som øker verdien av bilen din (frem til de tre kartoppdateringene innen utgangen av bilens tredje år er fullført).

Jeg har kjøpt en bruktbil med NissanConnect. Hvordan kan jeg forsikre meg om at bilen kan delta i Nissan MapCare™-programmet?

Du må spørre forhandleren din om bilens VIN-nummer kan delta i programmet og hvor mange oppdateringer du kan få. Forhandleren vil  registrere deg i systemet slik at du blir varslet om nye oppdateringer.

Hvis jeg har gått glipp av en oppdatering av Nissan MapCare™-programmet, kan jeg forlenge programmet med ett år?

Nei, hvis du har gått glipp av kartoppdateringen ett år, vil det ikke være mulig å kreve et ekstra år.