Bildene som vises er kun til veiledning. I noen tilfeller brukes det bilder av biler med utenlandske spesifikasjoner, og disse representerer verken en spesifikk modell, variant eller et tilbud. Det kan hende at funksjonene som vises ikke er tilgjengelige, eller de kan være begrenset til utvalgte varianter.

 

*Kilde: AAA (Association Auxiliaire de l'Automobile), modellår 18, Nissan LEAF var den mest registrerte elbilen i EU i 2018.

 

**Tallene for rekkevidde er hentet fra laboratorietester utført i henhold til EU-bestemmelser og er beregnet på sammenligning av kjøretøyer. Informasjonen refererer ikke til et bestemt kjøretøy og utgjør ikke en del av tilbudet. Tallene gjenspeiler ikke nødvendigvis faktiske kjøreresultater. Tilleggsutstyr, vedlikehold, kjørestil og ikke-tekniske faktorer som værforhold kan påvirke de offisielle resultatene. Tallene ble bestemt ved bruk av den nye testprosedyren Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP).

 

*** ProPilot er tilgjengelig på et begrenset utvalg av biler. ProPilot er en avansert førerassistanseteknologi, men kan ikke forhindre kollisjoner. ProPilot er kun beregnet for «Øynene på veien/Hendene på rattet»-kjøring på motorveier (med midtrabatt). Det er sjåførens ansvar å være oppmerksom, kjøre trygt og kunne ta kontroll over bilen til enhver tid.

 

**** Strømforbruk (Wh/km): Kombinert 180-206, CO2-utslipp kombinert (g/km): 0. Null CO2-utslipp under kjøring.

 

***** Tallene som er oppgitt er for batterier på 40 kWh (LEAF) og 62 kWh (LEAF e+). Ladetiden avhenger av ladeforholdene, inkludert ladertype og -tilstand, batteritemperatur og omgivelsestemperaturen på bruksstedet. Angitt hurtigladetid krever bruk av en CHAdeMO-hurtiglader. Nissan LEAF er utviklet for å støtte de fleste typer kjøreturer i dagliglivet, og er utstyrt med sikringstiltak for å beskytte batteriet under gjentatte hurtigladinger på kort tid. Ladetiden ved gjentatte hurtigladinger kan øke hvis batteritemperaturen aktiverer teknologien som beskytter batteriet.